Belangrijke informatie vooraf:
- Een matras kan het niet alleen. Een matras heeft altijd de hulp nodig van een bedbodem en een hoofdkussen.
- De combinatie van bedbodem en matras en hoofdkussen zal jouw lichaam de juiste ondersteuning moeten geven, daar waar nodig is , zoals lenden. Daarnaast de ruimte op de plaatsen geven daar waar nodig is, zoals heupen en schouders.
- De hardheid van je matras wordt bepaald door 1/ Je gewicht, 2/ De verdeling van je gewicht, 3/ Je lichaamslengte
- Er zijn veel lichaamsprofielen. Vandaar zoveel maten in kleding. Daardoor zijn er automatisch ook vele matrassoorten. Alle matrassen hebben hun specifieke eigenschappen en elke soort matras past weer bij een type lichaamsprofiel of past bij een specifieke lichamelijke klacht.
- En natuurlijk spelen persoonlijke voorkeuren ook mee. Er is voor iedereen de juiste matras.
- Uit onze profielmetingen blijkt dat nagenoeg ieder lichaam 1 of meerdere correctie-zones nodig heeft. Een Correctie-zones is iets anders dan Comfort-zones. Zo'n correctie-zone mag in de matras, maar ook in de bedbodem zitten. Het ontbreken van de juiste correctie-zone veroorzaakt veel ongemak. Meer informatie
- Proefliggen in een winkel heeft geen zin. Even kort proefliggen biedt absoluut geen zekerheid voor een goede aankoop.
- Opmerkelijk: Uit onderzoek is gebleken dat 90% van de mensen slaapt op een bed dat niet geschikt is voor hun lichaam. Daardoor krijgt 80% van de Nederlanders binnenkort last van rug, nek of schouderklachten. Meer informatie
- Beste matras Consumentenbond. De testen van de Consumentenbond zijn geen garantie voor een prima nachtrust. De Consumentenbond kan een bed niet slaap-technisch beoordelen, omdat ieders lichaamsbouw immers anders is. Deze testen zijn dus geen garantie voor een prima nachtrust. Wanneer fabrikanten/leveranciers gebruik willen maken van de labels “Beste uit de test”, “Beste koop” en Beste voor U?” dan zijn deze fabrikanten/leveranciers flinke bedragen verschuldigd aan de Consumentenbond. De Consumentenbond verdient dus miljoenen per jaar aan haar onafhankelijke adviezen. Zie: Inkomsten Consumentenbond
- TV en Facebook reclame. Vanuit Amerika is er een marketing-concept voor matrassen en kussens komen overwaaien naar Europa: “One-Size-Fits-All“. Diverse bedrijven zijn daar op in gesprongen. Veelal wordt er reclame gemaakt op Facebook. Zoals Emma matras, Just dream, Leesa, Helixsleep, Onpurple, Bedianabox, Simba matras, Muun, Hema, Matt Sleep, Casper, Cloud Pillow. En zo zijn er nog wel meer te noemen. Allemaal kiezen ze voor hetzelfde marketingconcept en verdienmodel. Het zou een product moeten zijn van een prima kwaliteit en waar iedereen lekker en gezond op zou kunnen of moeten liggen. Maar dat kan natuurlijk niet en is technisch onmogelijk. Absoluut niet aan te raden. (meer informatie)
- Veel matrassen vormen een bedreiging voor de menselijke gezondheid. Gezonde matrassen voldoen aan de eisen van de benodigde certificaten. Deze zijn vervaardigd in de EU en voldoen aan de R.E.A.C.H. voorwaarden. Daarnaast is het vrij om matrassen te importeren uit dubieuze landen. Deze matrassen voldoen niet aan de eisen en zijn vaak te herkennen als actie-matrassen (zoals 2 halen, 1 betalen) bij o.a. discounters. De hoeveelheid matrassen welke niet voldoen aan de juiste certificaten is alarmerend hoog. Vraag altijd naar de certificaten. Immers, je gezondheid staat voorop. Het is niet gezond om een hele nacht giftige stoffen in te ademen.
- Bij de juiste matrassen zijn gevaarlijke chemicaliën vervangen door natuurlijke alternatieven en zijn daardoor voorzien van de juiste gezondheids-certificaten. Meer informatie
- Het bed bepaalt dus of je ’s morgens uitgerust en zonder klachten wakker wordt. En het leuke is: Hoe lekker je ’s morgens wakker wordt, kan je helemaal zelf bepalen.
- En wij geven je het juiste advies met behulp van onze meetsystemen.