Waarom Een bed aanschaffen zonder profielmetingen onverantwoord is.
Een nieuw bed aanschaffen zonder lichaamsprofielmeting lijdt nagenoeg altijd tot een miskoop.
- Uit onderzoek is gebleken dat 90% een bed heeft aangeschaft, welke niet geschikt is voor hun lichaam. 80% heeft of krijgt hierdoor lichamelijke klachten. Dat is zonde, onnodig en weggegooid geld. Meer informatie
- De keus is groot en de beste matras of boxspring is voor ieder lichaam anders.
Ieder van ons heeft een andere lichaamsbouw. Vandaar dat er ook zoveel maten in kleding zijn. We zijn niet allemaal hetzelfde. Maar wat is jouw lichaamsprofiel?
- Best matras Consumentenbond. De testen van de Consumentenbond zijn geen garantie voor een prima nachtrust. De Consumentenbond kan een bed niet slaap-technisch beoordelen, omdat ieders lichaamsbouw immers anders is. Deze testen zijn dus geen garantie voor een prima nachtrust. Wanneer fabrikanten/leveranciers gebruik willen maken van de labels “Beste uit de test”, “Beste koop” en Beste voor U?” dan zijn deze fabrikanten/leveranciers flinke bedragen verschuldigd aan de Consumentenbond. De Consumentenbond verdient dus miljoenen per jaar aan haar onafhankelijke adviezen. Zie: Inkomsten Consumentenbond
- TV en Facebook reclame. Vanuit Amerika is er een marketing-concept voor matrassen en kussens komen overwaaien naar Europa: “One-Size-Fits-All“. Diverse bedrijven zijn daar op in gesprongen. Veelal wordt er reclame gemaakt op Facebook. Zoals Emma matras, Just dream, Leesa, Helixsleep, Onpurple, Bedianabox, Simba matras, Muun, Hema, Matt Sleep, Casper, Cloud Pillow. En zo zijn er nog wel meer te noemen. Allemaal kiezen ze voor hetzelfde marketingconcept en verdienmodel. Het zou een product moeten zijn van een prima kwaliteit en waar iedereen lekker en gezond op zou kunnen of moeten liggen. Maar dat kan natuurlijk niet en is technisch onmogelijk. Absoluut niet aan te raden. (meer informatie)