Emma Matrassen: waar influencers lachen, maar consumenten steen en been klagen
17 juni 2021 

Emma Matrassen: waar influencers lachen, maar consumenten steen en been klagen

Als we social media mogen geloven, zijn influencers hartstikke blij met de producten van Emma Matrassen. Met een grote glimlach gaan ze een fijne nacht tegemoet, maar dit staat in schril contrast met de werkelijkheid: het internet staat namelijk vol klachten van échte consumenten. Dat meldt consumentenplatform Radar AVROTROS.  

Het bedrijf reageerde vorige week snel op de uitspraken van Erica Meiland en plaatste een statement op Instagram. Dit terwijl klanten al wéken wachten op hun matras of überhaupt een reactie. Daarnaast werden de comments onder andere berichten uitgezet. 

Klachten
Onder oudere posts zijn wel nog comments van consumenten te lezen: 'Wat hebben jullie een intens slechte klantenservice en medewerkers van de marketing. Vind echt dat je mensen die moeite doen niet zo lang mag laten wachten op antwoorden. Al weken probeer ik contact te krijgen, maar nog nooit een fatsoenlijke mail terug gehad', meldt een boze klant.

Op Facebook regent het klachten over Emma, de een nog erger dan de ander. "Wat een droeftoeters bij Emma. Drie maanden gedaan over het afleveren van matras." Een ander laat weten dat hij als sporter binnen zes maanden hevige rugklachten krijgt van het matras. "Helaas kunnen ze niets voor me betekenen", laat hij bedroefd weten.

Bron: 'Emma Matrassen: waar influencers lachen, maar consumenten steen en been klagen' (wonen360.nl)
© Wonen360.nl


Kritieken Emma Matrassen niet mals

Radar heeft het artikel ook op Facebook geplaatst. Dat lokte honderden reacties uit. We plukken er een aantal uit:

- 'Gewoon bij een goede beddenspecialist een of meerdere matrassen uitproberen, neem er de tijd voor. Ik zweer bij Auping', schrijft Tineke Den Boer-Taheij.

- 'Ik snap op überhaupt niet dat iemand een matras koopt via internet waardoor je niet kan proefliggen. Maar dat is natuurlijk mijn mening', meldt Yolande Elkerbout - van Dijk.

- Renate Kroezen heeft sinds een maand een Emma. 'Mijn matras wordt gelukkig na 4 weken wachten en tig telefoontjes woensdag eindelijk retour gehaald en nu waarschijnlijk nog heel lang wachten op mijn geld. Reden van retourneren: rugklachten door dit matras.'

- Ene Mariska schrijft: 'Ik ga ook niet uit van influencers. Die worden betaald als ze dingen aanprijzen. Ik ga liever naar een winkel om even te liggen op een matras voordat ik het koop. Gewoon oldschool.'

Tevreden klanten
Ook zijn er tevreden klanten, zoals Pascal Nieuwenhuyze: 'Gewoon een goed matras hoor! Heb ook Matt Sleeps getest maar eindelijk voor die van Emma gekozen'.

- Amani El Omari: 'Zeer tevreden, ik slaap eindelijk een hele nacht door'.

- Nienke Pothoven: 'En toch moet ik zeggen… ik heb er enorm lang op moeten wachten…. Maar het was het wachten meer dan waard!!!'

Leo Pluim is niet positief: 'Ik wacht al 9 maanden op mijn geld retour. Oplichters zijn het.'

Consumentenbond
De Consumentenbond heeft de Emma O2 (Hard) als beste getest. De EmmaHybrid staat op twee. Vanwege de vele klachten over de matrassen van Emma (van levering tot erop slapen) had de redactie van Wonen360 zo'n twee weken geleden de bond om een reactie gevraagd. Helaas tot heden niets ontvangen.

Bron:Deel 2: Kritieken Emma Matrassen niet mals (wonen360.nl)
© Wonen360.nl


Aanvulling vanuit Huberts Slaapcomfort:

De Consumentenbond kan de matras nooit slaap-technisch beoordelen, omdat ieders lichaamsbouw immers anders is. Daarnaast is er niet op de meest essentiële punten getest.  Deze testen zijn dus absoluut géén garantie voor een prima nachtrust of aankoop. Hoe betrouwbaar is de Consumentenbond matrastest als de meest essentiële zaken niet meegenomen worden in de test.

Daarnaast, wanneer fabrikanten/leveranciers gebruik willen maken van de labels “Beste uit de test“, “Beste koop” en Beste voor U?” dan zijn deze fabrikanten/leveranciers flinke bedragen verschuldigd aan de Consumentenbond. De Consumentenbond verdient dus miljoenen per jaar aan haar ‘onafhankelijke’ adviezen. Zie: Inkomsten Consumentenbond. 

Heb je nog vragen?

Kom langs in onze winkel of bel ons even op 0165-568898 of stel je vraag hieronder.

Was deze informatie nuttig voor je? Wij zouden het erg leuk vinden wanneer je hieronder een reactie achterlaat.


Misschien ook interessant voor je:

Hoe kies je het juiste matras?

Hoe bepaal je je Slaap-DNA?

De 17 meest gemaakte Fouten bij het kopen van een Matras

Slecht slapen door elektrische magnetische straling

Website Leticia Modular Matrassen en Kussens

Download de Leticia-folder

De 10 meest gemaakte Fouten bij de aankoop van een Boxspring

Aankooptips voor een goed Hoofdkussen

 


KOM NU BIJ HUBERTS SLAAPCOMFORT LANGS VOOR EEN GRATIS BEDDENTEST & METING & ADVIES

Een bed kost veel geld. Dat weet je, maar doe het dan wel meteen goed.

  • 10 minuten meten betekent 10 jaar véél beter en lekkerder slapen.
  • 10 minuten meten zegt ook meer dan 100 nachten proefslapen.
  • Wij zijn niet duurder, maar wel véél beter.

Wat kan je verwachten?

  • 90 minuten persoonlijk slaapadvies op maat
  • Geen wachttijd in de winkel
  • Geen aankoopverplichting
  • Geheel vrijblijvend
  • Een bezoek aan onze winkel is echt de moeite waard en verschaft je een hoop duidelijkheid

Reserveer vandaag nog je persoonlijke lichaams-profielmeting.

  • Bel ons nu voor een afspraak 0165-568898
  • Of stuur ons een Mail: Huberts@home.nl
  • Of vul het formulier “Neem contact met ons op” in.

Theo en Robert Huberts, al meer dan 40 jaar beddenspecialist

Beddenspeciaalzaak Huberts Slaapcomfort is een begrip

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen

ÉCHT LEKKER SLAPEN? ZO VOORKOM JE EENVOUDIG EEN (DURE) MISKOOP! 

arrow_drop_up arrow_drop_down